onsdag 4 februari 2009

Superkrafter 3

Så var det det där med att all mat ska smaka lika.
Inte så att spagetti och köttfärssås ska smaka lika som tex pizza utan vad jag menar är att varje tugga när jag äter en rätt skall smaka lika.
Jag blandar tex alltid ingredienserna noga innan jag lägger in dem i tacoskalet när det är tacos på menyn.
Jag har även ett speciellt mönster som jag lägger på kaviaren på smörgåsen för att jag ska få lika mycket kaviar och smörgås i munnen tills mackan är slut. Detta mönster är även aplicerbart på andra tubpålägg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Eller att det måste vara lika mycket smör på hela smörgåsen, ända ut i kanterna. Jag bara hittar på förstås. Det vore ju konstigt om jag tyckte det var viktigt. Jättekonstigt.

Anonym sa...

Superkraft! hmmm jag är tveksam till hur ni använder termen superkraft! Det ni pratar om är ju helt vanliga störningar som ni tycks ha väldigt gott om! Superkraft däremot är ju något helt annat: Förmågan att ALLTID hamna bakom en buss/lastbil när man måste läsa skyltar tex.
P´s förmåga att ALLTID välja den dyraste varan vid inköp av något!
Makul´s förmåga att ALDRIG få napp när han fiskar!
Bonjonas: din kraft om jag får gissa skulle kunna vara att alltid påbörja stora projekt men sen tappa lusten och inte slutföra läs: slipa trappan
Adhg superkraft är att uppfattas som en ur lokalbefolkningen när han besöker ett land tex Turkiet.
Sålunda är kaviarsmörgås, träsmörknivar,smör,spagetti,frigolit,folie,blöta händer vid tandborstning bara utslag för hur störda ni är

Becka sa...

Att alltid vara väldigt "trött" efter att ha druckit mousserande vin- kan det vara något? Eller trött på morgonen? Jag vet! att alltid ha svar på tal!!! Eller hur PH!!!/ NB

Maria sa...

Hm...lite knasigt med smart Jonas!

Bonjonas sa...

ADHG: Ja jätte konstigt vore det!

ph: Jag kan se en viss sanning i det du skriver, men håller inte med och kommer att neka vad du än säger. en oxymoron.

Becka: eller på kvällen

Maria: Är det knasigt att det fins folk som heter jonas som är smarta eller var det bara lite nära mellan d och n?

Anonym sa...

Becka: att alltid vara "trött" efter att ha druckit mousserande vin är inte en superkraft, det är en Supar-kraft ett helt annat område.... och förmågan att ge svar på tal är ingen superkraft det heller utan en förmåga som kommer utav hård träning i likhet med hur batman har skaffat sig sina förmågor!

Anonym sa...

Räknas att alltid kunna (läs: behöva) kissa på natten som en superkraft? I så fall har jag utvecklat den superkraften på senare år.

För övrigt måste jag erkänna att ingen trodde jag var från Thailand, vilket gjorde mig besviken. Det var en utmaning, det visste jag, men jag litade på kraften.

Jag ska nog aldrig åka till Afrika.

David sa...

Superkraft eller inte. Men lite imponerande är ju ändå denna kvinna: http://www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/article4321128.ab