måndag 23 februari 2009

Glöm inte betalningen!

Bonjonas: Hej, är det Statoil i Lindvallen?
Statoilkillen: Japp.
Bonjonas: Om jag skulle behöva hjälp med bärgning är det er jag ska prata med då?
Statoilkillen: Japp, då har du kommit rätt! (Kan tycka att han lät lite för glad!)
Bonjonas: Jo du jag har hallkat lite i diket. Kan ni hjälpa mig tror du?
Statoilkillen: Var?
Bonjonas: Uppe vid Gruvens fäbodar.
Statoilkillen: Ok, vilken gata?
Bonjonas: Ja, uppe vid gruvens fäbodar. . . Typ, plus förklaring
Statoilkollen: Ok, kommer om 20 minuter.
Bonjonas: Bra!

Tjugo minuter senare. . .

Statoilkillen: Ok. . . Jag skulle ha behövt den stora bilen.
Bonjonas: Jag vill bli bonde ja!
Statoilkillen: ?
Bonjonas: Du vet hemma i de värmländska skogarna du, där kôr fôlk i dike hele tiia å då kômmer di te mäj å fråger om jag kan ta fram traktorn å hjälpe rom jämt litte barö.
Statoilkillen: ?.
Bonjonas: bla bla bla
Statoilkoillen: Jaha. Jo visst ja!
Bonjonas: Sov så söööt, sov så söööt, shych på dig, shych på dig, SOV!. . . . Det går att dra upp bilen!
Statoilkillen: Det går att dra upp bilen!
Bonjonas: Det kommer inte att vara ett problem.
Statoilkillen: Det kommer inte att vara ett problem.
Bonjonas: När jag har räknat ner från 10 till 0 så kommer du att vakna och dra upp bilen, du kommer att lyssna på vad Bonjonas säger, och du kommer att känna dig glad men få en insikt om att svara mindre vänligt när folk ringer och säger att de kört i diket.
Staroilkillen: Det blir 1500 spänn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

500 spänn för bärgningen, 1000 spänn för att han var tvungen att stå ut med en knarkare.

-anki sa...

I de värmländska skogarna är det ju lillebrorsan som kör bärgningsbilen! Jag hoppas han har familjepris, typ gratis för storasystrar... Om inte annat eftersom han _aldrig_ skulle låta mig glömma att jag kört i diket?

Vid närmare eftertanke är 1500:- spänn och någon annan bärgningsbil kanske att föredra?