tisdag 10 februari 2009

Im A Cowboy Wanted Dead Or Alive

Igår kväll vid 22 tiden fick jag ett telefonsamtal till mobilen från min käresta:

Becka: Hej, vad gör du?

Bonjonas: Jobbar.

Becka: Du korna har rymt, grannen stannade till med bilen och sa att han höll på att köra över dom.

Bonjonas: Kommer.

Kör ganska fort hem med ena handen på "kryckan" som jag rycker i så fort jag kommer åt.
Jag kommer hem 7 minuter senare med andan i halsen.
Jag har turen att en kamrat är hemma och ska låna vår takbox. (Vi har småbarn så sånt får man ju göra lite senare på kvällen.)
In i huset, på med skinnbrallorna, ut i stallet, sadla hästen.
Upp upp och iväg.
Så då galopperat jag i fullmånens sken i 2 decimeter torr nysnö i 15 minus på jakt efter ett gäng kor.
Lyckas hitta dom, driva hem dom, stänga in dom.

Det bästa var nog att Makul var där och såg spektaklet!
Kände mig lite mannlig faktiskt! Kanske jag skiter i att bli bonde och clir cowboy på heltid.



6 kommentarer:

Maria sa...

Oj, du måste sett fantastiskt cool ut! Passade du inte på att filma dig själv där i jakten på boskapen?

David sa...

Men, om det nu var så bråttom att få in korna var det ju lite märkligt att du hann posera bredvid hästan... *host* ;)

Schysst foto btw.

/D

Anonym sa...

Märkligt!
varför har hästen en hatt på sig??

;-)

Anonym sa...

Du, kopöjksjonas är min nya idol!
Tack för att just du finns!

Anonym sa...

Jo, jag var ju där och blev lite knäckt av att lillpôjken tog hästen, red bort i natten och hämtade två vilda päls-kor på typ fem minuter... Själv var jag mest rädd att han skulle be mig hålla upp nån grind eller nåt. Men icke, han drev dom rakt igenom stängslet. "Jag lagar det sen." Respekt.

Petter. sa...

Rawhiiide