tisdag 17 februari 2009

Lucky Nr 13


Jag och min fru hade 13 års jubileum igår.
Kom hem ganska sent från jobbet.
Kom med blommor.
Kom med kort, inte så fint men egentillverkat.
Stolt spatserar jag in i rummet och försöker möta hennes blick mellan hennes glimtar på Lipstick Jungel.
När jag väl får kontakt sträcker jag fram blommor och kort och ler mitt kärkekfullaste leende.
Hon tittar på mig, hon tittar på buketten, hon tittar på kortet och åter på mig.
-Va! Har du fått 13 rätt på tipset?
Fotnot: Jag har aldrig lämnat in en tipsrad, men det är tydligen dax.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackaren!!! Vi ligger "lika" i glömda dagar... Passa på nu att använda detta till din fördel! Men du är väl en gentleman...

Anonym sa...

För det första så har jag vuxit upp med en far vars stora itresse och dröm har varit att få 13 rätt...
För det andra hade jag inte glömt, bara inte planerat något stort firande av dagen (som dessutom var vår förlovningsdag...).
För det tredje så skäms jag lite över min kommentar... Tänka först, prata sen, tänka först, prata sen...

Anonym sa...

Intresse!!! Jag vet! Tänka först, skriva sen...

Anonym sa...

Becka då! usch.....

Maria sa...

Ha ha...kul att läsa att det finns fler som glömmer...Jag och maken satt en kväll med kompisar hemma och tittade lite på inspelning från vårt bröllop (då de själva snart skulle gifta sig..) Kompisaen utbrister efter en stund, efter att ha sett datumet på inspelningen i rutan: "Men ni har ju bröllopsdag idag!"
Ja jäklar du svarar makarna Starrin....