fredag 30 januari 2009

Gudsigförbarme

Var på ett ställe med familjen idag. Ett ställe som jag inte nämner vid namn.
(Där finns hästar)

Det hela börjar utanför när jag glatt kommer traskande med en son i varje hand samt hustrun en halvmeter därifrån.
En söt tjej möterupp och ger mig ett kort som jag inte tittar på utan bara utgår från har med kvällens evenemang att göra.
Kanske: "Köp sjutton Festis och få en typ gratis mp3spelare"
Hustrun frågar vad det var för något. Jag tar upp och tittar. Döm om min förvåning när jag fiskar upp ett erbjudande med explicita färgbilder samt ett erbjudande om att "Gå 2 för 1" på Maxims Striptease.

-Ska vi gå? sade jag till hustrun.
-Nä, vi har ingen barnvakt. (fritt ur minnet...)

4 minuter senare är det dags för obligatoriskt korvinköp.
"Pappa fixar"

Hej, En kokt med mos, 2 kokta med bröd tack.

-Vi har tyvärr inget mos.
-Nehe, vad har ni då?
-Korv, mos..eller nejjustdet, moset är slut.
-Ok, hoppa moset då så kör vi en burgare istället. Utan mos.

-Sedan skall jag be att få en Trocadero, en päronfestis och en Ramlösa.
-Vill du ha äpple apelsin eller jordgubb?
-På päronfestisen? Päron tack...
-Vill du ha för sorts Ramlösa? Citron, naturell, eller Ramlösa?
-Ramlösa? Vad är det för smak på den?
-Skogshallon.
-Då tar jag ramlösa.

-Du, korvbröden är fortfarande lite frysta.
-Ja, jag kände det.  Men vi hann inte tina dom riktigt...

Sedan avslutades kvällen med att jag fick avhysa en dretfull kille med skinnväst.
Han åkte med Hells Angels, hatade Bandidos och skulle ge min dotter (läs son) ballonger och godis.
Började dansa och busa med lillkillen som naturligtvis blev rädd.
Modige starke pappan (läs hyfsat skiträdd och extremt diplomatisk) bryter in och avstyr.

Sen tog vi kvällen och jag gick ut i garaget och fipplade ner skidboxen i huvudet.
Men det sade jag inte till hustrun...

Ska bli gott att sova.
Hoppas inte jag vaknar av att "Fulla Skinnvästen" knackar på dörren med sina polare bara...


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill ni ha senap på brödet?

Anonym sa...

Jag fattade aldrig varifrån skinnvästen skulle avhysas? Var han hemma hos er?

Anonym sa...

Hej!! Tack det gjorde du rätt i

Hundra sa...

Varför är senapen svart?

Skägget: Nej han har inte varit hemma hos oss.
Han skulle avhysas från min och Alvins sfär bara...