lördag 17 januari 2009

The bird.

Efter 14 dagars sjukdom utan mat, utan ork.
Kanske ska jag gå till vårdcentralen och träffa en doktor.

Bonjonas: Hej. Jag har varit sjuk länge och behöver hjälp.

Doktorn: Mmmmm. Va heter du?

Bonjonas: Bonjonas.

Doktorn: Mmmm. Je der gedg.

Bonjonas: Va?

Doktorn: Mmmm. JE DER GEDG.

Bonjonas: Är duu från danmark?

Doktorn: Mmmm. Ja, Jag ska kenna lite po din maue.

Bonjonas: Ok.

Doktorn: Mmmm. Ger de ond her?

Bonjonas: Nej.

Doktorn: Mmmm. Ger de ond her?

Bonjonas: Ja.

Doktorn: Mmmm. Doå så, je ske krog en dille for ti kenne po a.a..a.......uuu. ..s

Bonjonas: Va?

Doktorn: Mmmm,Je ske krog en dille for ti kenn. .. .po. . . aan....a a uuus.

Bonjonas: Va? Kan du ta det på engelska?

Doktorn: Mmmm. Im going to put my finger up your anus.

Bonjonas: Va? jaha. . .


Inte för att jag hade förväntat mig en trevlig upplevelse men, om det mot förmodan är någon läkare/doktor som läser det här så kommer här min fråga:
Måste ni ta i så hårt?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också varit på vårdcentralen där. Dansken som jobbar där är inte läkare, utan vaktmästare. En speciell man, med lite udda böjelser... Han myser nog än.

Hundra sa...

Fyndig rubrik!

Lena sa...

Du är inte sann! Kram

Anonym sa...

"om det mot förmodan är någon läkare/doktor som läser det här så kommer här min fråga:
Måste ni ta i så hårt?"

1. bara om patienten njuter av det!
2. bara om du tagit miste på vårdcentralen och panncentralen och träffat driftchefen där.....
3. ja!