måndag 15 december 2008

Tidsbild.

Jag var på den lokala Pizzerian i går och skulle köpa pizza.
Medans jag väntar kommer det en kille in (Låt oss kalla honom för Carl) och tar 5 minuter på sig att välja pizza, han bestämmer sig i alla fall tillslut för en Viktoria.
Sen frågar han hur lång tid det tar innan pizzan är klar.
Pizzabagaren tittar frågande på honom och säger: vill du ha den någon speciell tid eller?
Carl: Nej, bara veta hur lång tid det tar innan pizzan är klar.
Pizzabagarn: ?
Carl: Bara på ett ungefär? Å så sträcker han ut armen och handen och vickar på handen.
Pizzabagaren: Jag skulle tro att det tar 10-15 minuter. . .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag avsvär mig all kännedom om denna episod. Personligen skulle jag aldig fråga, bara längta.

Anonym sa...

Jo jag vet att det heter aldrig, inte aldig.