lördag 13 december 2008

Outside the box

Har på senare tid bestämt mig för att gå utanför bekvämlighetszonen lite oftare.
I vardagssituationer när man helt enkelt inte nöjer sig. Ett makro-Falling Down (eller säger man kanske mikro?)
När man beställer Chai Latte på Waynes för tretti spänn. Fick en fet sockerrush och gick fram och frågade vad det var i den.

-Det står kryddigt te med varm mjölk ju?!
-Ja men vi tar den här istället. (håller upp en flaska syrup)
-Men det är ju inte te. Det är ju smaksatt sockerlag. För tretti spänn!
-Jajavetinte...
-Nu går jag och dricker te någon annanstans. (luras lite och lufsar upp till Clas Ohlson)
-Mä! vilken jävla surgubbe. (fast det tänkte hon bara...)

Idag stirrade jag på en lite småfarlig kepsman som hade "släppt av kärringa å handle"
Han stod på tomgång. Jag stirrade. Lite för länge tills han stängde av motorn. Försökte se cool ut och satte mig i bilen.
Men jag var inte så cool.
Mest bajsnödig.
Och lite nöjd..

Inga kommentarer: