måndag 1 december 2008

*räknar till tio*

Har haft det minst sagt struligt vad beträffar tv/internet/telefon i nya hemmet.
Ringde Telia om digitalteven nyss för att killarna kanske skulle vilja se julkalendern.

Efter ca: tio minuter när jag lyckats krångla mig förbi röstidentifieringsapan de har börjat med så kommer meddelandet:

-Du har plats 89 i kön.

Jag- Amenvafan!

38 minuter senare....

-Hej, Petra heter jag hur jag hjälpa dig?

Jag: Hej, Hundra heter jag och jag ringer från ett analogt Karlstad ( i ett, skulle det visa sig senare, försök att verka lite bonncharmig och kanske vinna lite extra förståelse och hjälp)

Petra: -Du har fiber där du bor va?

Jag: Japp!

Petra: Då skall jag koppla dig till någon på Stadsnät.

Jag: Men nu är klockan över 21:00. Då har ni egentligen stängt. Kommer jag att få prata med någon nu eller blir jag sittande med luren i handen?

Petra: -Nej, du ska NOG få prata med någon.

Jag: Det vore VÄLDIGT bra det för jag har jobbat mig upp från 89:e plats ikväll och skulle gärna vilja prata med någon.

Petra: Tack då, hejhej!
*kopplar mig* (läs: tar mig i röven)

Ny men automatiserad röst: Välkommen till Telia. Våra öppettider är....


Nämen!

1 kommentar:

Anonym sa...

TeliaPetra 1 - Hundra 0

hahahaha
gick du på den lätta?!