onsdag 8 april 2009

Pinad under Pontius Pilates...




Har under en längre tid gått till en kiropraktorklinik. Ni som varit med ett tag känner ju till Islänningen & Lolita...
För ett tag sedan skulle "ryggùrkneckúr" övergå till koncentrerad träning så jag blev utskickad till receptionen för uthämtande av en träningsboll.

-Hej, jag skulle hämta ut en såndära träningsboll?
-Ja, en Pilatusboll?
-Ursäkta?
-En Pilatusboll. Hur lång är du?
-189...En fråga bara: varför heter det Pilatusboll?
-Ja jag vet inte. Vet du dä Maggan, varför det heter Pilatusboll?
-Nä, gudni ingen aning.

Jag försöker ge små hintar om det roliga med sammanblandningen av Pilatus & Pilates utan att märka ord och vara dryg....

-Fick en ny övning av Lolita idag den hette visst Korset. Verkar jätteplågsam...
-Ja, Lolita är görduktig med såna där övninger.
-Du själv säger det!
-? 
-Jag behöver två mina händer, vart ligger toaletten?



3 kommentarer:

ADHG sa...

Jag kan tydligt se framför mig hur du gick och psykosfnissade för dig själv för att du var så rolig...

Jag skrattade högt för mig själv när jag läste, och glömde att jag är omgiven av psykologer.

Jävla tvångsvårdslagstiftning.

Makul sa...

Jubel och applåder!!

Hundra sa...

ADHG: Du anar inte hur nära sanningen du är...:)