fredag 3 april 2009

P3 IS the shit!


P1 alla dagar i veckan över P3.

En liten lista över anledningar att hellre ha en böld i rava under Vätternrundan än att lyssna på P3

*Pang Prego - (Herrejävlar! Har Ledningen öht lyssnat på dreten! Det finns inte ord...)

*Henrik Torehammar - Allt han tar i förvandlas till blaj

*Kvällspasset - "En rapp & aktuell talkshow" Henrik med vänner fnissar ikapp utan manus. Rappt!

*Henrik Torehammar

*Cirkus Kiev. Jag fattar INGENTING! Humor är inte att dra ut på skiten så långt som möjligt för att dölja att man inte har en poäng.

*Borderline City. Igen. är det ingen med någon slags makt över kanalen som kan sätta stopp för det här eller har de ett lika bra kontrakt med SR som Hello Saferide/Annika Norlin?

*Henrik Torehammar

*Morgonpasset. Från att ha varit en institution till att vara en alldeles för stor sandlåda med några makalöst substansbefriade programledare som överdoserat koffein i en syrefattig studio. När det rasar så rasar det fort...

Finns det då inget bra med P3 längre?
Jo absolut!
Hej Domstol har slutat att sändas!

Christer i P3 är snart ensamma fanbärare och de enda som pratar med lyssnarna och inte med sig själva.

Så när det skall lyssnas på radio så är det P1 & P2 som gäller vid sidan av Radiosporten såklart.

Jäääääävlar vad gammal man har blivit!

11 kommentarer:

Skägget sa...

Gammal och gammal.....tror du det? Jag saknar ju iofs Rally ganska intensivt... Mats Nileskär är dock fortfarande stark!

Badfriday sa...

huvudet på spiken!

Hundra sa...

Mats Nileskär och P3 Soul.
Nu snackar vi institution!
Bra radio även om Mats numera tamigfan namedroppar fler fullkomligt okända band än Sinding-Larsen;)

Erika sa...

Ja, ni är ju tokgamla. Men jag som är ung och fräsch tycker också att det har urartat. Vill man lyssna på skräp där de blajar omkring utan manus finns ju Rix eller nån annan kanal i den klassen. P3 borde inte hamna i det träsket.

Det jag saknar mest är "en ska bort" på onsdagmorgnar. Det var grejer det.

Bonjonas sa...

Erika: Nu råkar jag veta att du gör storkok och bakar ditt eget bröd och köper kött grovstyckat. Vad jag menar är att det är skillnad på att vara gammal och att vara vuxen. . .

Sofia sa...

bra rutet. har själv ett hyllningsinlägg till P1 just idag i bloggen.

David sa...

Jag tror du är gammal Jonas. Fabror borde inte gå och lägga sig innan de verkliga bra programmen startar! ;) P3 Dans, P3 Pop, P3 Dokumentär tycker jag är helt OK, för att inte tala om P3 Live! Torehammar håller jag med om att han kan dra något gammalt över sig...

/Ålderman

ADHG sa...

David: Det faktum att du använder uttrycket "dra något gammalt över sig" antyder att det nog är ett tag sedan du själv lämnade ungdomsåren...

-anki sa...

33-årig tvåbarnsmorsa som jag är känner mig plötligt fantastiskt ung! Jag avskyr att maken ställt in P1 på radion i köket och dessutom tvingar dottern att lyssna på skiten varenda morgon. "Ring P1", måste ju vara sura pensionärers vattenhål?

Jag föredrar P3 vilken sekund som helst! Tänk så ung jag är ändå?! (nu vill jag INTE höra några dumma kommentarer om att det handlar om dålig smak och inte ålder.) Ni är gamla, så måste det vara.

Anonym sa...

Anki: Håller fullständigt med dig. Eller så är jag helt enkelt så mycket att tänka på att lite intelligensbefriad radio då och då är ganska skönt... Varför måste allt vara så seriöst hela tiden?

Medelklassman sa...

Vad lyssnar du på sa du farfar? Radio?