torsdag 24 september 2009

Självmål!


Vad är det för fel?
Kunde inte de stackars brödbitarna få vara ensamma i sin egen tafflighet?
Är nyfiken på vart det brister.
Vems jävla idé var det att sätta en hockeyspelare rätt i bruschettan?
Vilken projektledare hade inte vett nog att säga:
-Allvarligt det där är ingen bra grej. På något sätt.
Vilken lagkapten i Elitserien har inte integritet nog att säga:
-Nej, jag har faktiskt ingen lust att sitta med tomatconcassé i skrevet, iförd min klubbdress!

Jag kan, även om jag inte alls vill, höra den klent begåvade killen kläcka ur sig det:
-Ok, vad sägs om mat som ser ut som en puck? Du vet hockey och puck! Höhöhö!
Sen kan dä ju hete nött mä puckar ogg. Snabba puckar! Snabb mat liksom fast som hockey!
Guu va bra! Va fyndi ru ä!

FBK är en förening med tusentusentriljoner på banken men kan inte bättre än deltagarna i Studiefrämjandets kvällskurs. "Lär dig MS Paint"
Jag har sett tokroliga allsångshäften på 60-årskalas som är snyggare.

Jag slår vad om att det är en kompis/brorsa/kusin/svåger/bekant till någon i "Familjen" som fått uppdraget att göra boken.
Nån som sätter emot!

5 kommentarer:

ADHG sa...

Jag tycker det ser trevligt ut jag!

Makul sa...

Fantastiskt roligt!
ADHG: det är tur att det inte är du som dekorerar vårt julbordet i år... det räckte med fjolårets smurfer du ställt ut kring skinka och gröt.

Maria sa...

ÄR det på riktigt?
Jösses! Borde väl finnas någon gräns för vad man nedlåter sig till att vara med på..

Petter. sa...

Eh... vem vill ha en bruschetta som blivit rumpad av random sporttönt?

Fantastiskt. Verkligen. Baksidan på desktop publishing. Hade Adobe vetat detta hade de tagit kollektivt självmord och bränt alla utvecklings-DVDer långt innan Creative Suite kom ut.

Detta förstärker bara mitt (iofs heteronoma) val att totalt ignorera sport.

PekkaB sa...

Jag Vet att bilden är fejk!
Jag försökte köpa grikkor på hockeyshoppen som nasar avlagda fbk-rör men INGEN av färjestspelarna har större skodon än 41!