tisdag 17 mars 2009

A propos...môraskum

Jag kan, utan att på något sätt överdriva, säga att det inte kommer beredas plats för mig i "De storblåstas" Parthenon. 
Med detta åsyftas volymen på urinblåsan och inget annat.

Denna, naturens nyck, har medfört kisspauser i tid och otid men framförallt intressanta platser för dessa.
Åkte bil i norra delarna av Stockholm, i vad jag ansåg vara ett industriområde, när det ack så välbekanta trycket gav sig till känna.
Stanna bilen, bad jag min hustru, vänligt.
-Här? sade hon? Kan du inte vänta tills vi kommer till en rastplats?
-Stanna bilen. Nu.
Sagt och gjort. Jag älgar iväg över en soldränkt gräsmatta till hörnet av vad som synes är "en stor byggnad med spännande glasfasad" och börjar med en, gissningsvis, spännande grimas att hälla av potatisarna. När jag efter några sekunder i skuggan återfår normal syn ser jag till min stora förvåning ett stort konferensrum med ett gigantiskt styrelsebord.
Styrelsen i fråga sitter också där.
(hejhej)
Plötsligt hade jag kissat färdigt...

Funderade i efterhand på om jag skulle drämt klubban i fönstret och ropat: 
Nog med förslag!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Ni får väl kommma och hälsa på om ni är i krokarna!

Anonym sa...

Minns även en bilresa från Karlstad till Uppsala under sena nittiotalet. Jag fick stanna bilen sju gånger under resan pga "nu är det dags igen", "nu trycker det på här lite grann", "jag tror du behöver svänga till sidan här" & "snälla, snälla, snälla" osv.

Anonym sa...

Det går i släkten alltså. En styggelse är vad det är!

Petter. sa...

hahaha

... eller kanske en lätt passning till Dustin H's slutscen i Mandomsprovet?

Elaaaaaine!

Hundra sa...

Hahaha
Snygg tanke Petter. Stor risk att jag skulle blivit ekiperad med kramtröja då:)