fredag 6 mars 2009

Pumpa puder!


Kommer ihåg första gången jag använde potatismjöl i andra sammanhang än kräm och tårtanslag.
Något som ofta drabbar kockar är det som brukar kallas för "skavbaja" 
Efter många timmars lallande i varma kök och ofördelaktiga kalsonger drabbas man av påtaglig skinnförlust på övre innanlåren, inte alltför långt ifrån pungen.

En gång hade detta tillstånd gjort mig oförmögen att jobba så jag fick göra som så många före mig.
Tog en försvarlig mängd potatismjöl med mig in på muggen och drog ner brallorna.
Väl där inne kände jag mig nästan lite skamsen men skakade av mig känslan, dammade upp en redig  näve och utbrast (fast tyst så det bara hördes i huvudet) 

-Bra karl reder sig själv!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför berättar du sånt? Nu kommer jag inte kunna somna.

Anonym sa...

Den där är straffbar....

Anonym sa...

Blir det någon slags Ollonkräm när man gör så?

Anonym sa...

Ja du är en redig karl!