tisdag 2 juni 2009

Astronåmi på Dagis II

6 kommentarer:

ADHG sa...

Säg att det är ett barn som skrivit det. Snälla säg det fort.

psykbryt sa...

Jag, tycker det är bra att, fröknarna på dagis hittar, barnens nivå, barn i förskole,åldern har ett ganska, konkret tänkande, om man pratar över, barnens huvud kanske, de inte förstår vad man pratar om, och då är det ju ingen nytta me´t.

Cirkus sa...

Och jag undrar återigen!!!
Varför dagisfröknar inte kan stava eller varken kan svenska språket särschilt bra!!!
Och varför dem ska ha arton utropstecken efter varje jävla mening!!!!!

Jag HATAR dagisbrevena vi får hemm och snart säjer jag till dem på skaerpen!!!!!!

-anki sa...

Vad är egentligen viktigast; att kunna skriva lappar så att föräldrarna är nöjda eller att utan problem förstå hubble-bubblet (häpp) som våra små älsklingar glatt försöker få ur sig som om det vore ett självklart språk vi borde förstå?!

Är det så konstigt att man inte kan stava, eller skriva så att ni hänger med för den delen, när den vardagliga delen av språket består i "Lijjebjoj, vaaaj-äääjj-luuu?" eller tre-ords-meningar i böcker (helst i versaler); TITTA MAX BIL.

All tid som personalen går iväg till datorn för att skriva ut informativa texter, är tid borta från era barn. De måste snabba sig tillbaka till barngruppen och har inte tid att kontrolläsa, formulera sig korrekt och annat trams. Ge dem lite cred istället för att de ändå anstränger sig och försöker och inte bara ger ungarna kritor eller sätter dem stilla i en sandlåda. Personalen på just era barns förskola förtjänar ett rejält tack och en sommarpresent!

Annars skulle vi ju kunna ta upp diskussionen att det slutat heta dagis/fröknar redan när jag gick på gymnasiet, dvs för evigheter sedan (men det erkänner jag aldrig). Det är förskolor och pedagoger vi pratar om... kanske de bara hämnas er okunskap genom att lära barnen underligheter? ;)

Det vore i så fall humor på hög nivå? Kanske tom så att akademiker med spextendenser kan uppskatta? :)

Anonym sa...

Jag tycker att det var en rolig bild. Kan det inte få vara det?

PekkaB sa...

Genom att tjyvlyssna på pågående samtal i teleskåpen kan man få knivskarpa inre bilder långt mer spännade än Hubbes! (Jag har jobbat på televerket så jag vet) Häpp!